Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Nowoczesne instalacje biogazowe
Grudzień 1, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Budowa instalacji biogazowej
Grudzień 4, 2016

Parking lotniskowy

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Podróż samolotem, czyli co trzeba wiedzieć?

Niewątpliwie istotne są trzy kroki: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” według ścisłych wytycznych i odprawa. Postój powinien być położony tuż przy lotnisku, byśmy nie musieli przemierzać jeszcze nadplanowej drogi z bagażami (nierzadko niezwykle uciążliwymi). Powinniśmy z wyprzedzeniem przeszukać tanie oferty w Internecie i wybrać postój z najkorzystniejszym dojazdem i najszybszym dojściem na lotnisko. Sporo firm publikuje na swoich stronach Galerie fotografii oraz filmiki, z których mamy szansę jasno wywnioskować, gdzie naprawdę znajduje się parking. Powinniśmy sprawdzić najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeśli mamy na uwadze ładunek, wtedy trzeba zapoznać się z dokładnymi wiadomościami dla podróżnych udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Głównie z listą przedmiotów zakazanych do przewozu w bagażu kabinowym, zawężoną infografiką omawiającą wnoszenie płynów, rozpylaczy i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • przestudiować wymogi przewozu, inaczej część umowy między podróżnym i przewoźnikiem
  • sprawdzić, czy mamy wszystkie dokumenty wskazane do odprawy
  • zweryfikować, czy nasz bagaż (podręczny, notowany, nietypowy) spełnia warunki co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • zanotować telefon kontaktowy linii lotniczej (bądź do call centre), który będzie pomocny w przypadku ewentualnych pytań

Powinniśmy pamiętać, że po przybyciu na lotnisko czekają nas dwa istotne etapy: odprawa biletowo – bagażowa i kontrola bezpieczeństwa. Stąd proponuje się, by udać się na lotnisko sporo przed godziną odlotu. Więc zarezerwowanie parkingu lotniskowego z dowozem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest szczególnie funkcjonalnym oraz pewnym wyjściem. Dzięki niemu mamy szansę wygospodarować naprawdę wiele drogocennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w czasie przydzielonym przez przewoźnika i jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu końcowego, numerem rejsu oraz godziną wylotu. Tylko po otrzymaniu karty pokładowej oraz oddaniu ładunku pozostaje skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Odtąd trzeba spokojnie czekać, aż samolot będzie zupełnie przygotowany do lotu, natomiast pracownicy obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Rodzaje bagażów oraz związane z nimi utrudnienia

Pierwszym rodzajem jest bagaż notowany, który jest przemieszczany w pełni pod kontrolą przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wydanie zawieszki bagażowej, zaś zastrzeżenia dotyczą zwykle jego wagi (egzekwowane są ponadplanowe odpłatności za połowę bądź całość bagażu i za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest odnotowywany i przez całkowity okres trwania lotu przebywa pod opieką podróżnego. Ograniczenia w wymienionym przypadku dotyczą wagi i wymiarów. Jeżeli nasz bagaż się w nich nie mieści, zostanie przewieziony jak ładunek rejestrowany. Natomiast ładunek niestandardowy dotyczy nietuzinkowych przedmiotów, m in. deskorolek. Znakomitym planem jest bez wątpienia wymierzenie naszego bagażu (jeżeli nie wyposażyliśmy się w profesjonalne torebki albo walizki wykonane zgodnie z normami podanymi przez ULC). Można to zrealizować w mieszkaniu bądź na parkingu lotniskowym, na który trzeba dotrzeć znacznie wcześniej.

Obiekty niedopuszczalne do przewozu w bagażu podręcznym i rejestrowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (i wszelkiej pozostałej broni), rekwizytów o ostrych brzegach bądź krawędziach, tępych instrumentów, surowców eksplozyjnych, substancji łatwopalnych, chemicznych, trujących, płynów oraz towarów o podobnej gęstości. W bagażu rejestrowanym nie wolno transportować żadnych środków wybuchowych, substancji palnych, chemicznych i toksycznych.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa i sportowa (karabiny, repliki i imitacje broni palnej, kusze i łuki, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). Nie wolno nam pod żadnym pozorem transportować żyletek, brzytw, tasaków rzeźniczych, nożyczek o długości ostrza powyżej 6 cm czy narzędzi roboczych, np. wiertarek (które można zaliczyć do kategorii przedmiotów o ostrych krawędziach lub brzegach). Do instrumentów tępych należą kije do krykieta, pałki elastyczne lub sztywne, rakiety do gry w „lacrosse”, itp. Zagrożeniem dla zdrowia pasażerów oraz kadry są ponadto zapalniki, amunicja, wszelkiego rodzaju miny, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (zatem grupa: materiały wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Ponadto na pokładzie samolotu w ogóle nie mogą znaleźć się płynne baterie elektryczne, substancje żrące, miotacze gazowe, miotacze żelu i płynów obezwładniających, bakterie i wirusy, a także żele, pasty, emulsje (m. in. syropy, żele do włosów, czy aerozole.

Bagaż odnotowywany nie może zawierać przede wszystkim dwóch ostatnich rodzajów przedmiotów, a mianowicie produktów eksplozyjnych oraz substancji trujących i chemicznych.

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą parkingu w okolicach lotniska w Trójmieście, kliknij w ten link – parking przy lotnisku w Gdańsku

Strona używa cookies
Ok