Wideofilmowanie ślubów
Maj 24, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
Czerwiec 4, 2017

Od dłuższego czasu widać, iż bez odpowiedniego wypromowania witryny internetowej, szanse na dobre wyniki naszego biznesu są dosyć nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało wielowymiarowy mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Klientów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Interesantów z Twojej okolicy, konieczne jest właściwe wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo czynników, którymi zajmiemy się w tym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie określić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka podpowie nam najwłaściwiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne mówią prawdę – przeszło 95% Nabywców poszukuje przede wszystkim firm i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Powinniśmy uczynić co w naszej mocy, aby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a powyżej 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, koniecznie powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale szczególnie istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść oraz pilnować, by teksty były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz zastanowić się nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby wzmianki o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach połączonych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wtedy narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne jest stworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek firm, które operują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że szukający, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej wiedzy.

Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje widoki na zwabienie lokalnych Klientów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Musimy wcielić się w rolę szukającego i rozważyć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Po tytule, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. Następnie tworzymy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy korporacji. Jeżeli już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz napisać opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Gdy zasłużymy na dużą liczbę dobrych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz kreowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Strona używa cookies
Ok