Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – zalety
Grudzień 11, 2017
Pływanie niemowląt i inne aktywności w wodzie
Pływanie niemowląt i aktywność dla starszych – basen czeka!
Styczeń 3, 2018

XXI wiek to ciągły rozwój modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, nieprzerwanie szukają kolejnych rozwiązań i chcą mieć coraz więcej. Niewiele jest argumentów na to, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Kupowanie ekskluzywnych produktów to również, lecz musimy także zapewnić sobie jeszcze środki czystości, coś do jedzenia – słowem to, co jest nam konieczne do życia. Sporo ludzi nie zatrzymuje się zbytnio i w wyniku tego, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Zbawieniem może stać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Każdy z nas łatwy wyliczy wiele wzorcowych jednostek, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Robią zakupy w hipermarkecie co 14 dni, żeby zaoszczędzić sobie regularnego ruszania po niezbędne zapasy. W XXI wieku część sklepów poszła jeszcze dalej i proponują takowym dostarczenie towarów pod drzwi.

Przeanalizowana już płaszczyzna tyczy się zwłaszcza ludzi zalatanych, przebywających latami w miejscu pracy. Krew ich zalewa, gdy muszą udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy chętnie wykorzystują wtedy sklep internetowy i hurtowo nabywają upominki dla rodziny. Tym samym – to oni będą naszą grupą odbiorców, i co widać w analizie – dosyć sporą.

Poznaliśmy pierwszy powód stworzenia sklepu internetowego, toteż w tej chwili musimy przemyśleć jak ów sklep ma się prezentować. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeśli sklep internetowy ma nam zagwarantować zauważalne zarobki, wówczas rozpoczynamy od tak zwanej analizy SWOT. Przeanalizowanie silnych i słabych stron, widoków i niebezpieczeństw to totalna podstawa. Dotyczy to zarówno naszego nowo powstałego sklepu, jak również konkurencji. Powinniśmy przeanalizować jakie liczby osiągają, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Krok następny to wybranie grupy , do której chcemy trafić. Nie ma tutaj reguły. Otwarty przez nas e-sklep możemy skierować do Odbiorcy niedzielnego, który będzie mógł wybierać spośród dużej ilości kategorii produktów, ale też np. przyciągać do sklepu internetowego przede wszystkim kobiety, z powodu licznej oferty kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Sumiennie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Być może będziesz musiał na początek skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Pamiętajcie, iż stworzenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, przymusowo należy zarejestrować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, przypilnować formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli Twoja firma już działa, powinieneś w zasadzie tylko zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), uzupełniając je o zapis dotyczący handlu w sieci.

Kolejna istotna kwestia związana jest z produktami. Kiedy już namyślimy się czy będzie to coś specjalistycznego, z hermetycznej branży, czy też produkty powszechne, produkowane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na sumiennym wyborze kolportera. Sumienność, punktualność i wiarygodność, to być podstawa, na jaką musimy zwrócić uwagę. Rzecz jasna na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Taniej nie oznacza zawsze lepiej i odwrotnie. Załatwiłeś dystrybutora? W kolejnym kroku trzeba zadbać o prezentacje oferowanych przedmiotów. Ktoś spyta – czemu to takie ważne?

Wkraczamy w tym momencie w sferę pozycjonowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Jeśli chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to w takiej sytuacji należy skierować uwagę na zredagowanie oryginalnych opisów – łatwo do zapamiętania dla potencjalnych Nabywców, ale oprócz tego – zoptymalizowane pod SEO, by popularna wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – nasza wyrocznia oceni nas negatywnie i nie osiągniemy wysokiej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – czas na wprowadzenie właściwych systemów płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno winniśmy również dać Odbiorcom możliwość płatności za pobraniem oraz z góry. Ważnym będzie, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Idea jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy już biznes plan oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niekiedy starczy nawet bezpłatny software, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena niekiedy jest dostarczona wraz z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeżeli nie dostaniemy takiego bonusu – wówczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – przynoszą one nam multum ograniczeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok