Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – Twoja nieruchomość zachwyci innych
Czerwiec 4, 2017
Ocieplanie pianką PUR drewna
Ocieplanie pianką PUR – dlaczego warto?
Październik 2, 2017

Nie od dziś wiadomo, że sieć internetowa daje nam bardzo dużo opcji w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym temacie będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to dziś rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w sieci. W tym artykule przeanalizujemy co to jest marketing w internecie i jak jego zastosowanie wpłynie na naszą firmę.

Aby móc spokojnie wejść w dyscyplinę powiązaną z marketingiem w internecie, odświeżmy sobie na początek na czym polega sam marketing. Niemało ludzi stawia to na jednej półce z promowaniem danego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie jak największej grupy Odbiorców. Żeby wcielić plany w życie, musimy zadbać o wiele elementów, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promocji, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W czasie wdrażania procesu, konieczna jest systematyczna analiza postępów na rynku i otwarcie na potrzeby Kontrahentów.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

Dzięki rozwojowi technologii powstała odrębna gałąź marketingu – marketing on-line, zwany także e-marketingiem. Czemu jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele firm przenoszą działalność do sieci, aby zaczerpnąć korzyści z zalet sieci internetowej i przygarnąć kolejnych Kontrahentów. Marketing w sieci to połączenie wszelkich działań, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia użyjemy sieci internetowej. Jeżeli nasze procedury będą odpowiednie, to sprawi, że miejsce naszej korporacji w sieci znacznie się poprawi, a nasz główny cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej korzystnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu w sieci będzie strona www naszej spółki. Spośród najważniejszych różnic pomiędzy zwykłym marketingiem, a marketingiem internetowym wskazujemy przede wszystkim rolę Kontrahenta. Nie będzie ona tutaj pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przekazywanie stanowiska na temat naszego postępowania oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi spotkamy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– emailing

Opisywaliśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast niżej skoncentrujemy się na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dać wiele profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta gałąź marketingu w sieci jest bardzo opłacalna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie kolejnych Klientów, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opartych na wierności relacji. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing opiera się zwłaszcza na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Odbiorcy, który zapragnie zostać z naszą korporacją na zawsze. Oczywiście wiele zależy w tej sytuacji od naszej grupy docelowej. Treść powinna być przystosowana do jej hobby, tradycji oraz co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnych formach, np.:

– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, ale zdecydowanie większą wagę winniśmy przywiązywać do wartości publikowanych przez nas treści. Jeśli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wtedy to nasze szanse na bycie wyżej w rezultatach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, aby teksty były autorskie i kreatywne. Jak z części tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – na czym polega?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w konkretnej dziedzinie, tudzież jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi silnie wpłynąć na hipotetycznych Odbiorców. W wyborze influencera trzeba się kierować branżą, w której działamy. Gdy chcemy propagować sklep z ciuchami, wtedy świetnym wyjściem będzie zaangażowanie influencera, który redaguje bloga na temat mody.

We wskazaniu stosownego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, aby przed zaangażowaniem influencera do lansowania Twojej firmy, przejrzyście ustalić cele i pomyśleć jaki budżet możesz na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Zatrudnienie influencera powinno być elementem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to temat rzeka. Bardzo dużo profitów, ale oprócz tego mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma dać plony. Nasze działania muszą być precyzyjnie zaplanowane, a potem nieustannie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok