Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
Maj 28, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 10, 2017

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeśli trafiamy na klubowe party, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze opiera się również home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, najprawdopodobniej będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego wypada podjąć wszelkie działania, by obszar z oferty prezentował się zniewalająco. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, i wobec tego warto podyskutować z ekspertami od home stagingu. Ale spokojnie – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

Lata 70-te, USA…

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do kluczowej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz regularnie szukała narzędzi, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie potrzebne zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana dużo prędzej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Z czego to wynikało? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest dużo lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła szacunek fachowców od nieruchomości w USA, a branża zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z całą pewnością jest autorką popularnych treści na ten temat.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w Stanach Zjednoczonych i przyjął się też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i zrozumieli, iż mogą dużo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o dom

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. Wszystko przez to, że ludzie szukali na rynku pracy czegoś nowego i co za tym idzie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się właściwie każdego dnia, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy działają na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz zainicjowała precyzyjny model, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na kaprysy ulegającej przemianom mody.

W XXI wieku, home staging to nie tylko działania wpływające pozytywnie na urodę nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wdrożenie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę ewentualnego kupca. Już w czasach przedstawiania świeżej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który dopiero może skłonić potencjalnego kupca do obejrzenia nieruchomości. W dobie łatwego dostępu do internetu i codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Pamiętajmy, że wykonanie odpowiednich obrazów należy zaplanować już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Najważniejsze plany Barbary Schwarz zakładały, iż dużo zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak olbrzymia liczba osób zapomina o podstawowych kwestiach, takich jak pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w mieszkaniu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej zatrudnić specjalistów z biura nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza nieruchomość prezentowała się okazale.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok